top of page
Vyhledat

Jak správně sestavit pokladní sytém?

Aktualizováno: 14. 2. 2023

Co je to pokladní sytém? Jak jej správně sestavit, aby Vám přinášel co nejvíce užitku? Když se řekne pokladní systém, každému se vybaví pokladna. Někomu se vybaví i tiskárna účtenek, popřípadě skener čárových kódů. Ale co vše může takový běžný pokladní systém obsahovat a jak jej správně nastavit? To se dozvíte v tomto článku.


Pokladní systém je sestava HW a pokladního SW, který zajistí základní prodej. Systém je složen z několika položek. Mezi hlavní položky patří pokladna - může být tlačítková, počítačová, dotyková, či mobilní a tiskárna účtenek. Tak a takovýto pokladní systém vystačí pro základní prodej v kamenné prodejně!



Pokud ale chcete prodávat chytře a chcete, aby Vám pokladna pomohla s vyhodnocováním a prodejem jako takovým, můžete si k základní "pokladně" přidat ještě několik dalších doplňků.


Pokladní systém můžete rozšířit o:

- pokladní zásuvku

- skener čárových kódů (tiskárnu a sw pro tvorbu vlastních čárových kódů)

- bankovní terminál (připojen, ale i nepřipojen k pokladně)

- váhu, nebo váhopokladnu (propojenou s pokladnou)

- tiskárnu objednávek do kuchyně

- mobilní pokladnu připojenou s hlavní pokladnou (mobilního číšníka)

- zákaznické karty

- reklamní displeje

- záložní zdroje k pokladně (využijete při náhlém výpadku el.energie)




Nebo vše propojte díky informačnímu sw OBCHODNÍK, který je přesně k tomuto účelu vyvinut. Díky tomuto sw můžete podklady zasílat účetnímu oddělení. SW Obchodník také komunikuje s Vašim e-shopem. Pro úplné vyšperkování pokladního systému je možno si k němu připojit i jiné aplikace jako je například aplikace WEBTRŽBY, díky které majitel pokladen uvidí aktuální (on-line) tržby a prodeje na jednotlivých pokladnách / prodejnách.


A jak správně nastavit pokladní systém? Je důležité si říct, jak a na co pokladní systém chcete využívat. Je rozdíl, jestli budete prodávat finančně (na účtence se zobrazí jen cena a základní popis - zboží, služba), nebo budete prodávat položkově (na účtence se zobrazí název prodaného zboží). Dále je důležité si říci, jestli chcete vést skladovou evidenci a jakým způsobem ji chcete vést. Jestli opět položkově, nebo Vám bude stačit vést sklady v základních měrných jednotkách (kg, ks). Pokud máte výrobnu, je ideální když má Váš skladový SW kusovník (evidenci receptur).

Pokud chcete prodávat finančně, je pak těžké vést skladovou evidenci, vyhodnocovat jednotlivé prodeje a plánovat nákupy pro prodej na jednotlivá období.



Pro položkový prodej je složitější začátek. Musíte všechny položky navést do systému, dát jim správné DPH, správný název a PLU (tedy kód zboží). Ale poté, při prodeji je to paráda. Nejen, že máte přehled o tom co se kdy prodalo (kolik kusů, kg) , ale máte i zpětnou kontrolu v případě ztrát. Prodej je rychlejší (nastavitelná tlačítka, kódy zboží), prodej přes čárové kódy, nákupy na sklad přesnější a pokud k této evidenci využijete vhodný program, je pak i inventura velmi snadná a rychlá. Při každodenní práci ocení personál snadný tisk etiket. A pokud byste chtěli mít pokladní systém té nejvyšší kvality, můžete postupem času zakoupit elektronické cenovky, u kterých je přecenění otázkou pár minut!


Jako poslední poznámku k tomuto tématu je důležité napsat, že pokladní systém jako takový se v průběhu užívání dá kdykoliv měnit, obměňovat, zvětšovat a upravovat.


Pokud byste chtěli poradit jaký pokladní systém je pro Vaše podnikání nejvhodnější, neváhejte nás kontaktovat. Rádi Vám bezplatně poskytneme užitečné rady, nebo si s Vámi domluvíme schůzku.










55 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page